Identyfikacja wizualna dla piłkarskich rozgrywek ligowych na Białorusi
Wizerunek brandu: rozpoznawalność, typologia, indywidualność
Symbol rozgrywek ligowych miał zachować tradycyjną piłkarską tematykę i zdecydowanie nabyć autentycznego charakteru. Po przeanalizowaniu firmowych stylów i znaków wyróżniających światowe piłkarskie mistrzostwa, zatrzymaliśmy się na uniwersalnym atrybucie piłki nożnej i podobnych organizacji. Kluczowym elementem nowego logotypu została piłka w ruchu.
Ruch, rozwój, autentyczność
Piłka jest uchwycona w kształtnej dynamice. W trajektorii jej lotu linie ruchu odzwierciedlają boisko piłkarskie z jedenastoma punktami – graczami. Kolorystyka opiera się na tradycyjnym dla Białorusi zestawieniu bieli, zieleni i czerwieni, co kładzie nacisk na przynależność narodową.
W monochromatycznej odsłonie logo nie traci swojego dynamicznego charakteru i jest łatwo rozpoznawalne na każdym nośniku. Część z czcionką jest wykonana z wykorzystaniem elementów punktowych zgodnych ze znakiem graficznym.
Rozwój koncepcji w identyfikacji graficznej to dynamiczne i rytmiczne linie, tworzące pięciokąt. Kształt ten jest symbolem piłki i bramkarskiej siatki i za pomocą punktów loga powtarza składowy element rozgrywek ligowych.
Linie tworzą elastyczny i indywidualny dla każdego nośnika wzór, co pozwala na zaprojektowanie dużej ilości nośników firmowych, mieć swobodę projektowania, jednocześnie zachowując rozpoznawalność wizerunku.
Elastyczność i dynamika identyfikacji wizualnej rozgrywek ligowych odnajduje swoje odbicie w logotypach Pierwszej i Drugiej Ligi, a także Ligi Kobiet i Pucharu Białorusi. Każdy z wyżej wymienionych posiada swój unikatowy symbol i kolorystykę, a jednocześnie z tym wszystkie razem tworzą integralną część jednej, tej samej koncepcji.
Klient
ABFF
Usługi
Branding firmowe
Logo
Tożsamość marki
Data
Grudzień, 2021
Porozmawiajmy o interesach
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą. Z reguły dzieje się to w ciągu dnia roboczego.